2n trimestre - 2022

 

Hola famílies!

Vos posarem un poquet al dia de tot lo que hem anat fent fins ara.

 Al finals del mes de Gener varem començar a la classe un projecte d’investigació. Després del pati, va sorgir una conversa a la classe sobre una aranya i una papallona que haviem vist. A partir d’aquí, varem iniciar una conversa sobre els insectes: com són, on els podem trobar, què mengen, quants hem vist, si ens agraden o no...  A partir d’aquest interès varem fer una votació sobre els insectes dels que voliem investigar un poquet més, per poder respondre a les nostres preguntes i així varen decidir tres: marieta, papallona i aranya.

 

Projecte insectes – Marieta.

1a sessió. A la classe va apareixer una marieta (que estava amagada) amb una carta. A la carta ens contava que el seu nom era Rita, però que havia tingut un accident i no recordava rés més. No sabia què era, on vivia, què menjava, si podia volar, si tenia amics o enemics...

Ens va demanar ajuda i nosatres varem dir que sí!

Així, varem tots contestar a les seves preguntes i ens varem adonar que cadascú pensava coses diferents...  “Comen hierba”, “Té dues ales” “No tienen dientes ni boca, solo un agujero donde se meten la comida” “Tienen 4 patas” “Viven debajo de la tierra” “Pueden volar y caminar” “Algunas mariquitas son malas, las de color naranja”.

Després, varem fer un dibuix sobre com pensavem que eren les marietes.

I varem decidir que haviem d’investigar a partir de contes, fotos o amb l’ordinador per poder donar resposta.

Durant les següents setmanes, varem dedicar diferents moments a investigar i varem decidir fer un mural on aniriem dibuixant tot lo que anem descobrint.

Així, a partir de un conte “La mariquita malhumorada”, de fotos que varem dur a la classe i finalment amb alguns vídeos, varem anar donant resposta a cadascuna de les preguntes.

Varem descobrir que tenien 4 ales, dos d’elles amagades, que no mengen herba sino altres insectes petits, sobretot “pulgons”, que a l’hivern no n’hi ha perquè hibernen, que tenen 6 potes, 3 a cada costat... entre moltes altres coses.

Tot va quedar plasmat al nostre mural.

Com a les anteriors sessions varen veure vídeos on sortien ous i varem dedicar temps a xerrar sobre aquests i com naixien a partir d’aqui, tots volien cercar un vídeo per veure què passava, així que varem cercar un on varem poder veure les diferents fases. D’aquesta manera, varem descobrir com canviaven, de larves a construir una pupa, d’on finalment sortia una marieta.

A nivell individual, cadascu va retallar diferents fotos i les varem col·locar en ordre, seguint les diferents fases que haviem après.

En aquesta sessió varen comentar que la papallona també naixia a partir dels ous i varem decidir així que ja era moment d’investigar un poquet més sobre aquest altre insecte.

Per acabar, els alumnes de 6è de primària estan fent un projecte d'animals invertebrats, així que es varen oferir per fer una presentació i varem estar molt contents! Entre aquests, es trobava l'aranya.


Projecte insectes – Papallona.

 A la classe de 5 anys tenien diferents insectes guardats, així que els hi varem demanar la papallona. Va resultar que era un tipus de papallona, anomenada "Papallona Monarca", que venia de Mèxic. I... on està Mèxic? És un altre país? Aquestes eren les preguntes que varen sorgir, així que varem agafar un globus de la Terra i varem dedicar una sessió a explorar un poquet el món. 

Varem posar plastilina al nostre país i a Mèxic i d'un en un, varem comparar la distància. Ens va resultar molt curiós i volíem saber més, així que varem decidir que investigariem més endavant sobre els diferents països del món.


Com la papallona venia de Mèxic, varem investigar un poquet sobre aquest país i així varem arribar a descobrir la seva tradició de "Katrina", amb la que varem basar la nostra disfressa de Carnestoltes. Així de guapos varem anar! Carnestoltes

En les següents sessions, varem trobar unes peces de puzzles amagades. Entre tots varem fer el puzzle i era una papallona, però estava incompleta. Així que entre tots li varem afegir antenes, potes (6), dos ulls (varem descobrir que tenen molts d'ulls petits) i una llengua molt llarga. Després varem cercar fotos de papallones i varem descobrir que hi havia molts de tipus diferents. Cadascún, a nivell individual, va fer la seva papallona, afegint les parts que haviem après i pintant-la del color que els hi agrada.


En la darrera sessió varem llegir el conte "La oruga glotona". A partir d'aquí seguirem investigant. Aquí teniu algunes fotos del projecte. Projecte

***

També hem seguint amb les nostres sessions d'ambients setmanals. Les propostes pels quatre ambients han canviat i hem treballat amb diferents activitats noves aquestes darreres setmanes. Seguim amb els ambients d'art, de joc simbòlic, de construccions i de motricitat fina. Aquí teniu algunes fotos. Ambients

***

Hem seguit fent la nostra sessió d'experimentació setmanal. Experimentació

***

Finalment, aquí teniu algunes fotos de diferents moments, com psicomotricitat al pati, la disfressa de dimoni i els aniversaris que hem celebrat a la classe. Varies












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada